לקראת פקיעת המנדט בחצות: מו"מ מול רע"מ והקרב בין מיכאלי ושקד

    איתי גדסי No Comments on לקראת פקיעת המנדט בחצות: מו"מ מול רע"מ והקרב בין מיכאלי ושקד
    לפיד ובנט היום במליאה צילום: פלאש 90
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת פקיעת המנדט והחזרתו לכנסת בחצות: בעוד 6 שעות נגמר ליאיר לפיד זמן הענקת המנדט בכדי להרכיב ממשלה, לפיד צפוי להודיע בסמוך לפקיעת המנדט לנשיא ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה, כולל מרכיבי הקואליציה, עם חתימות ראשי המפלגות וסדר התפקידים בממשלה.

    כעת צוותי המו"מ עדיין דנים בעיקר מול מפלגת רע"ם על שלל דרישותיה לתקציבים, ביטול חוק קמניץ ותפקידים בכנסת. בנוסף, רע״מ נוטים לדרוש את הדרישות שלהם בחקיקה עוד לפני שקמה ממשלה. קרב נוסף מתרחש כעת בין יו"ר העבודה מיכאלי וח"כ שקד על חבר בוועדה למינוי שופטים. פשרה המוצעת בין מיכאלי לשקד בדמות רוטציה על התפקיד, כאשר שקד ראשונה ומיכאלי שנייה.

    במהלך היום דווח בתקשורת כי הליכוד מציע לרע"ם הצעות משלו בכדי להקשות עליו את הכניסה לקואליציה עם לפיד ובנט, בליכוד הכחישו את הדיווחים ומסרו: "בשעות האחרונות מופץ על ידי פוליטיקאים ואנשי תקשורת פייק ניוז ביחס לעמדות הליכוד וזאת במטרה להכשיר הקמת השמאל".

    לראשונה מקום המדינה במסמך הקמת הממשלה לא יופיע המשפט החשוב והקריטי כי ישראל מדינה יהודית, כך דווח בכלי התקשורת. במפלגות הימין מיהרו לתקוף את סער ובנט על כניעתם לרע"ם ולשמאל הקיצוני.

    מימינה נמסר בתגובה: "השיח לפיו זהותה היהודית של מדינת ישראל תיעדר מקווי היסוד של הממשלה המתגבשת הוא שגוי, כמו דברים רבים אחרים שפורסמו בימים האחרונים. כמובן שזה ייכלל. קווי היסוד יפורסמו באופן שקוף ופומבי לציבור הישראלי, והציבור ישפוט".



    0 תגובות